İsveçli “aşık” bağlamayla İsveç milli marşı çaldı !

Bağlamayla Türkçe İsveç Milli Marşı !

Du Gamla, Du Fria
SEN KÖKLÜSÜN, SEN ÖZGÜRSÜN !

Sen köklüsün, Sen özgürsün Sen dağ gibi ulu Kuzey*
Seni suskun, seni neşe dolu güzellik !

Seni selamlıyorum, dünya üstündeki en dost ülke

Senin güneşin, Senin göğün, yemyeşil Senin çayırların
Senin güneşin, Senin göğün, yemyeşil Senin çayırların

Eski büyük günlerinin anısıyla övünürsün
Senin adın dünyaya şan salmıştı o zaman

Biliyorum ki Sen nesin ve Sen neysen öyle olacaksın

Evet, Kuzey’de yaşamak istiyorum, (Kuzey’de) ölmek istiyorum.
Evet, Kuzey’de yaşamak istiyorum, (Kuzey’de) ölmek istiyorum. *** *** ***

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!

Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,

Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.

Jag vet att Du är och Du blir vad du var.

Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden,
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

İsveçli aşık Bengtis (Bengt Hansson)

Ne diyelim ?

İsveçli türkü ve bağlama dostu sevgili Bengt Hansson’un İsveç’in Milli Günü’nde İsveç’in Milli Marşı’nı Türklerin Milli Çalgısı bağlamayla çaldığını dinleyince çok hoşlandım.

Ben de bir Türk olarak İsveç milli marşının sözlerini Türkçe yazarak, eksik kalan yanını tamamladım !

Böylece isteyen ezgisiyle ve sözleriyle Türkçeleştirilmiş İsveç milli marşını bağlama eşliğinde Türkçe olarak söyleyebilecek !

TANER YILDIZ

Türkçe çevirisi (her hakkı saklıdır): Taner Yıldız

*Kuzey : İskandinavya

Söz: Richard Dybeck, 1844
Müzik: Västmanland halk ezgisi

İzlemek için lütfen tıklayın !

https://www.facebook.com/share/v/S449PCXJjZKXe7qs/?

Bir Cevap Yazın