İsveç’te Atatürk niçin anılmadı ?

Bugün 19 Mayıs Atatürk’ü Anma günü !

Tam resmi adı; 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı.

Bu milli bayram günü ülkemizde ve yurtdışı temsilciliklerde kutlanarak, Atatürk anılıyor.

Türkiye kökenlilerin çokça yaşadıkları yabancı ülkelerde de konser, sergi, sportif yarışma, piknik, yürüyüş ve kapalı salon toplantıları gibi çeşitli etkinliklerle kutlanıyor.

İsveç’te coşkulu ve çok geniş katılımlı ilk 19 Mayıs kutlamamızı 1980 lı yılların ortasında Federasyon yapmıştı.

Ben o zamanlar 20 li yaşlarımdaydım ve en genç üye olarak federasyon yönetim kurulundaydım !

Bu yıl 19 Mayıs sanki etkinlik düzenlenmesi çok kolaylaşsın diye tam da tatil gününe ve pırıl pırıl güneşli bir güne denk geldi.

Facebook ta bu sabah gözüm küçük ve sembolik bir toplantı bile olsa “Stockholm da bir 19 Mayıs Kutlaması etkinliği” aradı ama ne yazık ki bir iki göstermelik hazır tebrik kartı paylaşımı dışında bırakın bir etkinliği birkaç satırlık bir 19 Mayıs mesajı bile bulamadı.

Daha sonra “Stockholm da 19 Mayıs kutlaması nerede ve saat kaçta yapılıyor ?” diye bir kaç tane meraklı soru mesajı aldım. Bunları “ben de aynı sizin gibi aradım ama maalesef bulamadım” diye cevapladım.

Her hafta sonu olur olmaz her konuda bazıları aynı saatlere denk gelecek şekilde toplantı düzenleyen bir çok dernekler ve siyasi partiler acaba niçin bugün Atatürk’ü anmak için sembolik bir toplantı bile düzenlemediler ?

Bildiğim kadarıyla Büyükelçilik’te hafta içinde halka açık bir anma yapılmadı (yapıldıysa da haberim olmadı) bugün de tatil nedeniyle zaten kapalıydı.

Ne diyelim ?

Umarım gelecek yıl Atatürk İsveç’te de anılır.

19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramımızı kutluyor, Aratürk’ü sevgiyle ve özlemle anıyorum…

Kulu’da 19 Mayıs yürüyüşüne katılan, sonrasında da Anıtkabir’e giderek Atatürk’ü bir güzelce anan CHP Kulu İlçe Başkanlığının bu güzel davranışından İsveç’te yaşayan Kululu bir CHP li olarak teselli buluyor, onlara teşekkür ediyorum…

TANER YILDIZ

Bir Cevap Yazın